Definicje: paragon, faktura i rachunek

PARAGON to dokument potwierdzający dokonanie konkretnego zakupu. Jest on wydawany przez sprzedawców, którzy posiadają kasy fiskalne. Każdy paragon musi między innymi zawierać: dane sprzedawcy, informacje o cenie produktu oraz naliczonym podatku od towarów i usług. W Polsce istnieje obowiązek wydawania paragonu przy każdej transakcji, bez dodatkowych starań ze strony klienta.

FAKTURA jest dokumentem sprzedaży, który potwierdza zaistniałą transakcję pośredniczących ze sobą stron. Może być ona wystawiona w formie elektronicznej, jak i papierowej. Wystawienie oraz przekazanie faktury powoduje powstanie obowiązku podatkowego.
Najpopularniejszym typem tego rodzaju dokumentów jest w Polsce faktura VAT.
FAKTURA VAT to rachunek wystawiany przez podatników podatku od towarów i usług, którzy podlegają osobnym przepisom.

RACHUNEK jest bardzo szerokim tematem, który tak naprawdę ma wiele znaczeń. Przykładowo, mówiąc słowo “rachunek” możemy mieć na myśli: rachunek prawdopodobieństwa, rachunek bankowy, czy dokument zawierający podsumowanie należności za dostarczone towary i usługi.